Rabu, 19 Mac 2014

KURSUS TARANUM GURU-GURU PENDIDIKAN ISLAM DAERAH PONTIAN









25 FEBRUARI 2014 - PEKDIS Cawangan Johor Daerah Pontian, Unit Pendidikan Islam PPD Pontian dengan kerjasama Warisan Yayasan Johor telah mengambil inisiatif mengadakan  Kursus Taranum Guru Pendidikan Islam Daerah Pontian 2014 bagi tujuan memberi pendedahan dan kemahiran untuk memantapkan ilmu dalam bidang taranum bagi membantu meningkatkan lagi guru-guru pendidikan Islam Daerah Pontian untuk melatih dan mengajar murid-murid di sekolah yang menyertai Majlis Tilawah Al-Quran (MTQ). Selain itu, Guru-guru Pendidikan Islam dapat menguji kemahiran diri sedia ada dengan mempraktikkannya dalam kursus tersebut dengan mencuba bertaranum bersama-sama dan disamping itu dapat memperbaiki lagi kemahiran bertaranum. 

Kursus ini diadakan pada 25 Februari 2014 (Selasa) di Dewan Darul Quran Al-Hasan, Kg. Melayu Pontian Besar Kiri, Pontian, Johor dimulakan pada jam 8.00pagi hingga 5.00petang dan kursus tersebut telah disampaikan oleh Puan Nur Haffni Binti Salleh, Jurulatih Taranum, Yayasan Warisan Johor. 

Semoga Kursus ini memberi manfaat yang berguna untuk warga guru Pendidikan Islam Daerah Pontian dan meningkatkan ukhuwah di kalangan semua terlibat. Terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan multaqa ini.

Laporan oleh : Ustaz Mohd Arifin Bin Kasmon ( Bendahari, PEKDIS Cawangan Johor Daerah Pontian)