Rabu, 12 Mac 2014

MULTAQA GURU PENDIDIKAN ISLAM ANJURAN BERSAMA PEKDIS CAWANGAN JOHOR DAERAH KLUANG & UNIT PENDIDIKAN ISLAM PPD KLUANG


16 FEBRUARI 2014PEKDIS Cawangan Johor Daerah Kluang dengan kerjasama Unit Pendidikan Islam PPD Kluang telah mengambil inisiatif mengadakan Taklimat & Multaqa Guru Pendidikan Islam 2014 bagi tujuan menghimpunkan golongan pendidik yang terdiri dari Guru-guru Pendidikan Islam untuk sama-sama memantapkan diri  dengan ilmu pengetahuan seterusnya melengkapkan diri sebagai pendakwah yang berilmu dan kontemporari.
Multaqa ini   diadakan pada 16 Februari 2014 di Dewan Harun Ar Rasyid, SM Agama Kerajaan Johor (SMAKJ) dan pengisian khas berkenaan isu Pemantapan Penyampaian Akademik dan dakwah serta juga situasi terkini transformasi pendidikan oleh: 
Penceramah Pertama:En. Md Said Bin  Daimon ( Pegawai SIP Daerah Kluang) yang membugar peranan penting GPI.  
Penceramah Kedua : Undangan khas dari Unit Perhubungan PPD Pontian membentang peranan GPI dalam memenuhi aspirasi pelanggan.
Penceramah Ketiga : Ustaz Haryanto Rizal bin Rokman pendakwah terkenal di TV9 merupakan mantan guru j-QAF menggalakkan GPI yang menekankan kepentingan akauntabiliti sebagai kakitangan kerajaan dan mendepani rezeki yang halal lagi berkat.
Penceramah Keempat : Ustaz Hj. Mahmood bin Kassim, Penolong Pengarah Operasi Dakwah, Sektor Pendidikan Islam, Jabatan Pendidikan Negeri Johor.
Semoga multaqa ini memberi manfaat yang berguna untuk warga guru Pendidikan Islam Daerah Kluang dan meningkatkan ukhuwah di kalangan semua terlibat. Terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan multaqa ini.

Laporan oleh : Ustaz Muhaizan Bin Hj. Hussin ( UPI PPD Kluang )